Sponzorovaný odkaz na Firmy.cz způsobil penalizaci u Google fulltextu

  • 11 September 2013
  • Autor: zvl
Pozice Google,Seznam

Na jisté, pro mě důležité klíčové slovo jsem ve fulltextu obsadil hned dvě pitomé pozice a na těch pozicích se pohyb zastavil: 11 u Seznamu a 16 u Googlu. Ještě před rokem by stačilo někam vhodně upíchnout odkaz, který v anchor textu dané slovo obsahuje a bylo by vystaráno. Dnes se situace dost změnila.

Google nás jasně varoval, že přitvrdil co se penlizací týče (Google prohlášení).  Dobře, říkal jsem si, koupím tedy sponzorovaný odkaz u Firmy.cz. Ty jsou snad dost důvěryhodným zdrojem a k penalizaci by dojít nemuselo. A u fulltextu v Seznamu mi to pomůže překlenout onu neoblíbenou 2. stranu. Žádné jiné aktivity jsem na webu neprováděl, takže pravděpodobnost toho, že nepíšu hlouposti je poměrně velká.

Jak lze snadno z obrázku vyčíst, na Seznam to vliv nemělo žádný. Ale u Googlu to znamenalo doslova katastrofu. Ve třech krocích se klíčové slovo propadlo někam do temných hlubin vesmíru a nevypadá, že by se mu chtělo zpět.

Přiznám se, že jsem si myslel, že mají některé weby u Google výjimku a penalizace kvůli odkazům z nich tedy nehrozí. Evidentně jsem se spletl.

Co to ale bude znamenat v mém dalším postoji k placeným službám firmy seznam.cz? Jistě, sponzorák přivede lidi na web. Ne však tolik, kolik by jich přišlo z fulltextu, kdyby nebyla penalizace. Mám tedy kupovat sponzoráky a do nadpisů dávat slova, na kterých mi nezáleží? Jak takový inzerát bude vypadat? 

Nebo bude lepší nekupovat nic? Nebylo by to pro Google ideální? A byl vůbec takový postih přiměřený? Vždyť odkaz byl relevantní z důvěryhodného zdroje.

Jsem lehce paranoidní a možná mám i trochu konspirační sklony. Takže si teď myslím, že se Google pustil do likvidace Seznamu. Nekupujte si katalogové produkty, zničí vás to!

Díky za přečtení článku a budu nesmírně rád, pokud mě někdo, kdo je v SEO zkušenější, uvede v komentářích na správnou míru.

+

Hodnocení článku: 
Zatím nehodnoceno